Wednesday 30 November 2011

@ku & K3b0s@^@^ku

Aku tidak akan membiarkan kebosanan menguasai diriku!


Aku tidak akan menggunakan keletihan sebagai penyebab untuk merasa bosan.




Aku tidak akan berpura-pura bosan dalam hidup untuk menghindarkan diri dari menghadapi keadaan hidup.







Aku akan mempelajari orang-orang yang membosankan aku dan cuba mencari cara supaya titik pertemuan untuk kepentingan bersama.


Aku akan memberi perhatian untuk menggunakan peluang untuk berkhidmat dengan orang lain dan melibatkan diri dengan kegiatan yang berfaedah.



Aku akan mengatasi kecenderungan ku untuk duduk termenung serta mengharapkan sesuatu yang tak mungkin terjadi melalui pergaulan dengan orang lain, berjalan-jalan dan mencari-cari kerja.


Aku akan melakukan apa saja yang mungkin untuk meningkatkan peribadiku yang dengan demikian tidak akan membosankan orang lain sebagaimana ada setengah-setengah orang lain yang membosankan aku sekarang!!





Aku akan membiasakan diri mencari sesuatu yang berguna untuk dilakukan setiap hari sebagai pelindung yang positif dari rasa bosan.

No comments:

Post a Comment